مرد جوان که در جریان یک درگیری نامزدش را با ضربه قمه مجروح کرده بود، به حبس و پرداخت دیه محکوم شد.

سرنوشت زن - افسردگی - زن

به گزارش همشهری آنلاین، رسیدگی به پرونده این درگیری خونین اسفند سال ۱۴۰۱ و زمانی آغاز شد که مأموران پلیس دریافتند دختر جوانی بر اثر اصابت ضربه قمه از سوی نامزدش مجروح شده است. دختر ۳۰ ساله بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما به خاطر شدت جراحات وارده به نخاع از ناحیه پا فلج شد.

در ادامه نامزدش بهنام بازداشت شد و به درگیری خونین اعتراف کرد و پرونده او، با تکمیل تحقیقات، برای رسیدگی به شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

برادرهایش هر کاری کردند که ما را از هم جدا کنند

در حالی که متهم به دلایلی از زندان به دادگاه منتقل نشده بود، جلسه رسیدگی به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد. نخست سمیرا که با ویلچر به دادگاه آمده بود، برای متهم درخواست قصاص کرد.

سپس برادر سمیرا گفت: خواهرم و بهنام مدتی قبل با هم نامزد کرده بودند، اما مدام اختلاف داشتند، به همین خاطر سمیرا دیگر تمایل نداشت با او ازدواج کند. روز حادثه بهنام به عمد با ماشین به ماشین خواهرم کوبید و وقتی سمیرا از ماشین پیاده شد با قمه به او حمله کرد.

سپس متهم از زندان و از طریق ویدئوکنفرانس ضمن پذیرش اتهامش گفت: من نامزدم را دوست داشتم. ما با هم محرم شده بودیم و قرار بود چند ماه بعد ازدواج کنیم. من حتی برایش ماشین خریدم و در حد توانم برایش هزینه کردم، اما برادرهای او هر کاری می‌توانستند کردند تا ما را از هم جدا کنند. در نهایت هم نامزدم به خواست برادرانش تن داد و ارتباطش را با من قطع کرد.

ناخواسته ضربه قمه‌ام به کمر نامزدم اصابت کرد

وی ادامه داد: روز حادثه به محله‌شان رفتم تا نامزدم را با خود ببرم، اما با برادرهایش درگیر شدم و در این میان ناخواسته ضربه قمه‌ام به کمر نامزدم اصابت کرد. حالا هم پشیمانم و درخواست عفو دارم.

با پایان آخرین دفاعیات متهم، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده و همچنین اظهار نظر کارشناسان پزشکی قانونی که امکان قصاص را غیرممکن دانستند، وی را به خاطر تخریب خودرو، قدرت‌نمایی با سلاح سرد، جرح عمدی منجر به نقص عضو و توهین و فحاشی به ۶ سال حبس و پرداخت نصف دیه کامل انسان محکوم کردند.

کد خبر 882102
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • جواد IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    0 0
    نصف دیه کامل انسان یعنی چه؟